tirsdag 21. juni 2011

Kalender 2012: En konkurranse!

  
Kjære illustratører! (og andre billedmakere:)

Vi inviterer herved til en liten konkurranse, eller samarbeidsprosjekt. Vi har lyst å lage en kul kalender for året 2012 (slik at det blir et kult år), og da vil vi ha med dere! Vi trenger 10 personer til å illustrerere hver sin måned (vi vil jo også være med og har allerede tatt en hver), og alt du trenger å gjøre er å legge igjen en kommentar her med link til din blogg eller hjemmeside. Hvis vi får med flere enn 10 må vi finne ut hvordan vi skal velge... Men aller først og vel så viktig trenger vi forslag til tema! Et ord, en følelse, en farge, rett og slett et tema som gjør at vi får en liten rød tråd gjennom kalenderen. Og her er vi åpne for alle slags forslag og så mange som mulig!

Deadline for temaforslag har vi satt til fredag 22.juli.

Selve kalenderen vil vi ha ferdig i oktober, mer informasjon om dette kommer seinere. Vi vil muligens også prøve å få til en utstilling av alle innsendte arbeider..

Dette blir gøy!

5 kommentarer:

  1. Heisann!
    For ein flott ide:)
    Eg har gjerne lyst til å vera med om eg får lov:)
    Forslag til tema eller ord:
    Dyr generelt ( eller velga ut eit) mulig det vert litt smalt og ein kalender for spesielt interesserte:)
    - forskjellig
    - samstundes( likar det ordet)
    - rampestrekar
    - ei historie som er ein raud tråd gjennom kalenderen?
    - illustrert eit ordtak for kvar månad.
    -

    SvarSlett
  2. juhu:) dette hørtes artig ut, hadde vært moro å prøve å få være med:) Likte rampestrek og ordtak ideen, og dyr, men også fantasidyr! og selvfølglig i egen interesse monstre. ellers er jo "hemmeligheter" gøy å tegne, at man forteller noe hemmelig som andre kan kjenne seg igjen i. gjerne morsomt eller selvutleverende på tidig og uskyldig måte, eller andre hemmelige ting som kan være morsomme, søte og finurlige for andre. nei nå tok det visst litt av her, ikke drikke espresso og begynne og taste lissom. www.gunvor.no // www.gunvortegner.blogspot.com

    SvarSlett
  3. Så kjekt! Likte rampestrekar og fantasidyr. Og hemmeligideen. Kva med overraskelse? Flygende? Musikk? Safari? Eller feiring? Hadde vore artig å få vere med! Lykke til med prosjektet!
    http://kamillaandersen.blogspot.com/

    SvarSlett
  4. juhu! Mange gode forslag. Så kjekt, Vi samler alle forslag og annonserer hvilket tema det blir den 23 juli.

    Gøy at dere vil bli med å lage noe kult sammen.

    Bare forsett å sende inn forslag eller å melde din interesse.

    SvarSlett
  5. Likte godt hemilghetar:)
    Sidan eg likar å komme på tema så kjøre eg på med nokre til.
    - draum
    - dette gjer eg likt som mor mi.
    - om eg turde,ville eg.
    - kart/bruksanvisnig.
    - gamle bygderaringar
    - teknikk: tegne med motsatt hand av det ein pleier.
    - om eg hadde vore eit dyr, ville eg sett slik ut.
    - unskuld.
    - nei dette fekk eg jammen meg ikkje plass til på teikningen gitt.
    - såpebobler.
    - nai, da der e ikkje lov, trur eg...

    Trur da va da for dinna gongen:)

    SvarSlett